חינוך מיוחד

הבעת רגשות ותחושות אינן קלות, אם בכלל, לאלו הנמצאים על הרצף האוטיסטי. הם מתמודדים עם מנעד של קשיים והתנהגויות לא מותאמות ולרוב ערוץ התקשורת איתם הוא מאתגר.
כאן, יותר מבכל מקום, לשיח הוויזואלי יש חשיבות רבה. הוא מסייע בעקיפת ההגנות, פותח צוהר ועוזר להם לבטא את עצמם.
בבית ספר תעסוקתי לחינוך מיוחד –  גשר, אני מלווה באופן פרטני תלמידים בעלי קשיים רגשיים, נפשיים וקוגניטיביים וכאלו הנמצאים גם על הרצף האוטיסטי ומנחה סדנאות צילום כיתתיות המשלבות את עולם הפוטותרפיה עם מדיית הצילום, כשהמטרה המרכזית היא העצמת התלמידים.

IMG_0018
IMG_0042

בחדר הטיפול אנחנו עוברים תהליך. כל אחד מהמקום שלו. יש כאן בניית  אמון, יצירת שפת תקשורת חדשה, הכלה, סבלנות ובסופו של דבר קורים דברים נפלאים. בנימה אישית אומר שזהו אחד הדברים  המרגשים שאני חווה כמטפלת.
המצלמה (זו שאוחזים ביד ולא המכשיר הנייד) נותנת להם תחושה של ערך עצמי ומסוגלות אישית גבוהים. לצלם תמונה וגם להסביר אותה, להבין ולבצע משימות ובעיקר להיות גאים על תוצרי הצילום שלהם.

התהליך הפוטו – תרפויטי מעניק להם התבוננות ויזואלית על מה שקשה להם להביע במילים.
כעסים, פחדים, רצונות, סודות ששומרים, דפוסי התנהגות שרוצים לשנות ועוד.

בתהליך מדורג אנחנו בונים תעודת זהות – 'מי אני ומה אני יכול'. מהן העוצמות שמניעות אותי קדימה, תכונות מחזקות, פעולות שאני טוב בהן ואיך להשתמש בזה מול המעגלים החברתיים השונים.
הסדנאות הקבוצתיות עבור החינוך המיוחד הן הזדמנות נפלאה לישום תהליכים בינאישיים, תרגול מצבים חברתיים דרך ובעזרת הדינמיקה הקבוצתית.
הסדנה נותנת מקום בטוח ובעיקר יצירתי וחוויתי בו יוכלו המשתתפים לראות את עצמם בקבוצת השווים,
לפתח ולגלות מסוגלות אישית וכן לקבל שיקוף דרך הקבוצה והנעשה בה.

לקריאה על מפגשים פרטניים

מבט מצלם – תכנית מספר 8646 של משרד החינוך, היחידה לניהול תכניות ושותפויות בין מגזריות – תכניות חינוך חיצוניות.

IMG_0169

לפגישת היכרות ללא התחייבות

    אהבתם? שתפו בבקשה