חינוך מיוחד

הבעת רגשות ותחושות באופן מותאם יכולה להיות מאתגרת ולעיתים גם לא מובנת לאלו הנמצאים על הרצף האוטיסטי. לרוב, הם מתמודדים עם קשת די רחבה של קשיים ומגבלות וערוץ התקשורת מולם יכול להיות מבלבל, לא מובן ומשתמע לכמה פנים.
כאן, יותר מבכל מקום, לשיח הוויזואלי יש חשיבות רבה הוא מסייע בעקיפת ההגנות, פותח צוהר ועוזר להם לבטא את עצמם בדרך ייחודית, יצירתית ובעיקר חווייתית.
במרכז תעסוקה לחינוך המיוחד אני מנחה סדנאות צילום כיתתיות המשלבות את עולם הפוטותרפיה עם מדיית הצילום, כשהמטרה המרכזית היא העצמת התלמידים ומלווה באופן פרטני תלמידים בעלי קשיים ומוגבלויות שונות.

1
2

תהליך העבודה דורש בניית אמון, יצירת שפת תקשורת חדשה, הכלה והמון סבלנות שבסופה מגיעים  דברים נפלאים. בנימה אישית אומר שהעבודה עם חינוך מיוחד היא מאתגרת מאוד ומספקת ומרגשת באותה מידה.
השימוש במצלמה והשליטה בה מחזקים את תפיסת המסוגלות העצמית, הביטחון והדימוי העצמי החיובי של התלמידים. תהליך צילום תמונה, הבנה וביצוע המשימה והשיח על תוצר הצילום מחזקים את הביטחון והדימוי העצמי החיובי ובעיקר מעניקים למשתתפים תחושת גאווה והצלחה.

התהליך הפוטו-תרפויטי עוקף את המחסום שקיים בשיח המילולי ושופך אור חדש על כעסים, פחדים, רצונות, סודות ששומרים, דפוסי התנהגות שרוצים לשנות ועוד.

בתהליך מדורג אנחנו בונים תעודת זהות חדשה – 'מי אני ומה אני יכול'. מהן העוצמות שמניעות אותי קדימה, תכונות מחזקות, פעולות שאני טוב בהן ואיך להשתמש בזה מול המעגלים החברתיים השונים ומצד שני שיקוף ומודעות עצמית לקושי האישי ודרכי התמודדות שונות.
הסדנאות הקבוצתיות עבור החינוך המיוחד הן הזדמנות נפלאה ליישום תהליכים בינאישיים, תרגול מצבים חברתיים דרך ובעזרת הדינמיקה הקבוצתית.
הסדנה נותנת מקום בטוח ובעיקר יצירתי וחוויתי בו יוכלו המשתתפים לראות את עצמם בקבוצת השווים, לפתח ולגלות מסוגלות אישית וכן לקבל שיקוף דרך הקבוצה והנעשה בה.

לקריאה על מפגשים פרטניים

מבט מצלם – אני עצמי וכל מה שבדרך, תוכנית 8646 מאושרת על ידי משרד החינוך. (מערכת גפן: סל מענים לאוכלוסיות במיקוד).

3
4 (1)
4 (2)
4 (3)
4 (4)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
4 (6)

לפגישת היכרות ללא התחייבות

    אהבתם? שתפו בבקשה